Monday, February 2, 2009

rokok


Tuan Guru Nik Abdul Aziz adalah orang yang lantang menegur perokok2 dan kenyataan2 beliau mengenai rokok selalu tidak berlapik. aku tak tahulah kalau mmg sesetengah orang pas ni mmg telinga tebal sampai xleh nak tinggal bnda rokok tu. tuan guru juga pernah meyatakan bahawa kriteria calon pas antaranya adalah bukan seorang perokok.

pagi ni, sempat lepak jap kat kluang station, lepas habis court, duduk blkng seorang adun pas yg juga exco menjaga soal2 agama. dia x kenal aku, dan aku pun tak berminat utk dikenali, buat apa?aku bukannya nak mnta apa2 projek pun. mula aku igt exco ni marah ;punya pasal (pasal 2 ekor PKR tu lah) leh berasap mulut beliau bila berkata2. rupe2nyer dia ni pun perokok. mendelah weii?? lu tu exco agama, tunjuklah contoh yg baik sikit.

lagi satu dalm kecoh2 mcm ni, smpat lagi exco ni duk lepak kat kedai kopi? lu igt rakyat x kenal ke? rakyat biasa mcm aku ni akan persoalkan, apa lu buat utk tlong MB? mcm x serius ja bila berhadapan situasi mcm ni. dorang dah ada masa aku sampai, aku dah abis makan, baca suratkhabar pun, deme x bergerak lagi, serius kot perbincangan tu.

aku harap, kalau berlaku pilihanraya kecil behrang dan canngkat jering, puak2 mcm ni toksah pilih jadi calon la. buat penat tuan guru je bagi nasihat.

No comments:

 
a>